tisdag 8 september 2009

nu blir det nog såhär

Jag tänker antagligen låsa bloggen. Om någon mot förmodan är intresserad av att läsa i fortsättningen så är ni välkomna att maila mig på pojkeniglaskulan snabela live punkt se, då kan jag bjuda in er, som det heter. Om det finns underlag för det, om det finns folk som vill läsa. Finns det inte det så tänker jag inte blogga mer (nej det är inget hot).

Jag skulle egentligen vilja sluta helt men samtidigt så pallar jag nog inte det heller.

Vi får väl se vad som händer, jag kanske öppnar den igen, jag kanske inte ens låser den, men just nu känns det så, att jag vill det.

För övrigt är jag potatismos i skallen idag. Har varit hos psykologen och hon körde typ med en elvisp därinne, så jag är helt groggy. Vill sova. Men idag börjar ju Idol, så sova ska vi inte göra.

Gud va skönt när vardagen och alla meningslösa TV-program kommer tillbaka. Man får rätt att dega igen. Och dega behövs.

God kväll.

26 kommentarer:

Lusth sa...

Om du låser bloggen för endast inbjudna så vill jag väldigt gärna kunna läsa. Jag gillar dina inlägg. :)

Jemima sa...

Tänker på dig. Vad bra att du varit hos psykologen, tror det kommer att ge positiva resultat så småningom även om det kanske inte känns så nu.
Kram från Jemima

Elisabet sa...

Lusth: jag behöver din mailadress då! (den som är kopplad till ditt googlekonto)

Pethra sa...

Vill gärna läsa om du låser bloggen! :) Mailen är pan06005@student.mdh.se.

Sara sa...

jaha måste det vara en googeladress?

ta den här då
autismkost@gmail.com

Men du är inte tvungen att skriva alls,det är för din skull inte för våran skull det får du inte glömma
Du har inget som helst ansvar att fortsätta eller uppdatera

Elisabet sa...

vet inte om det ska vara google men jag har för mig det... ska testa.

sara jag har mailat dig =)

Lusth sa...

partyfia@gmail.com är den mail som jag använder. :)

imsingrid sa...

Hej!
Jag vill gärna fortsätta läsa din blogg.
Jag har barnbarn med funktionshinder. Det är tankeväckande att läsa det du skriver.Jag beundrar din styrka.
Mormor

Sara sa...

jag vill också gärna läsa! sarauwp@hotmail.com

Anonym sa...

Läser också din blogg och vill gärna fortsätta om du orkar fortsätta skriva. johanna.niva75@hotmail.com

schmut sa...

Kan du inte belägga de mest personliga inläggen med lås och låta de andra vara öppna?
Din blogg har ju ett syfte för andra föräldrar, även de som inte har autisktiska eller kroniskt sjuka barn. Din röst behövs.

Elisabet sa...

schmut: tyvärr går det inte att göra så på detta j-a Blogger.


imsingrid: Va roligt att du vill läsa, men då behöver jag en mailadress!

Anonym sa...

Hej!
Vill gärna fortsätta att läsa om Amir med familj! kiaratindra@hotmail.com

Erika

Jemima sa...

Du kanske kan ha en "specialblogg" för de känsliga inläggen, där bara inbjudna kan läsa. Sen kan du skriva en liten blänkare i den här bloggen varje gång den personliga uppdaterats.

Om du låter den nya bloggen vara en kopia av den här i layouten är det ju snabbt fixat.

Elisabet sa...

hmm... ja där sa du nåt jemima...
Om den här bloggen kunde vara "ytlig" och en annan som är lite mer känslig där man kan skriva vad som helst... Men det blir inte jobbigt för folk då?

Men jag vet inte. Hela den här bloggen och allt däri går ju fortfarande att läsa för vem som helst då.

Miriam sa...

Jag vill gärna bli inbjuden jag med - det här är ju en av mina favoritbloggar!
miriam.klefbeck@gmail.com

Äjj-Käjj sa...

Jag vill självklart också läsa vidare!! Jag mejlar dig!

Anonym sa...

Hejhopp, Grätchen från FL här.
Har inga barn, men din blogg berör mig.
Har inga barn/familj med funktionshinder.
När jag läser din blogg får jag kraft. Du fattar nog inte att det du skriver hjälper så många andra.
En låst blogg...hjälper nog bara dig. Förlåt, men är det inte bra när du får tips ang Amirs tillstånd? Från alla möjliga?
Du verkar vara en SUPERMAMMA, men om du låser din blogg...Njaaa
Du har en uppgift nu...sprida vidare din vardag.

Elisabet sa...

Grätchen:
Ja jag tänker det lite också.. Jag har förstått att många blir hjälpta av min blogg och jag tycker det är skitkul.
Men samtidigt så bär det med sig negativa följder av att ha en helt publik blogg av det här slaget (mitt eget fel från början) och ibland kan man fundera på om de positiva verkligen överstiger det negativa.
Om jag måste känna mig begränsad när jag skriver så slutar jag gilla det, och då blir det ju att man slutar blogga helt istället... vilket jag inte vill.
Men jag förstår hur du tänker...

Novellskrivarn sa...

Om du skulle få för dig att låsa bloggen - vilket jag förstår, även om det är synd eftersom att det du skriver är otroligt viktigt för många, även de som inte har hittat hit ännu och som då inte kan göra det - så vill jag mer än gärna hänga med.

vill inte råka ut för någon automatspammare, som lätt händer när man skriver ut mailadressen nånstans, så du får den upphackad:

novellskrivarn snabel-a gmail punkt com

Jemima sa...

Jag tror inte det blir för rörigt om du bestämmer dig för två bloggar, en personlig och en öppen. Det är ju kanske bara enstaka inlägg du skriver i den personliga. (Jag tar för övrigt inte illa upp om du bestämmer dig för att låsa den personliga för just släktingar...)

förvirrade mamman sa...

Hej!
Jag vill gärna fortsästta läsa din blogg.Jag har 2 barn med npf.
jes-san74@hotmail.com

Metrofarsan sa...

Glöm att du får sluta blogga. Denna blogg är det bästa som har hänt bloggvärlden på länge. Den berör, den berör och den berör.

Elisabet sa...

Metrofarsan, oj, va rörd jag blir!!! Tack! :-D

Gun sa...

hej elisabet
Jag vill gärna fortsätta läsa din blogg, min mailadress är gun.persson099@gmail.com.

Anonym sa...

Hej Elisabet!

Fortsätter gärna läsa din blogg om du skulle låsa den. Vill inte att du ska sluta blogga. Den hjälper mig mycket i mitt dagliga liv.

Har själv en kille med autism och jag känner mig inte lika ensam i allt eländet när jag får möjlighet att läsa om någon annan som har samma erfarenheter.

Många kramar Anna-Karin
akolsson72@hotmail.com