torsdag 17 december 2009

alltså jag är inte mediakåt

...men jag kan ju inte hjälpa att jag har ett så himla intressant liv så att media vill rapportera om det.

Eller så kanske det inte var förresten. Men hur som helst så har jag precis haft besök av en journalist med bifogad fotograf, och till helgen får ni eventuellt se min nuna på internet. Om det publiceras på internet, men i en hyfsat rikstäckande tidning (Kvällsposten), skulle det i alla fall publiceras.

Vad det handlar om tänker jag inte säga, hehe, det får ni se. Men det är i alla fall en grej som jag tycker är himla viktig, och det handlar om Amir och om autism.

Och nu är det faktiskt så, för att förtydliga rubriken, så är jag inte mediakåt. Jag är tvärtom en sån person som sätter sig längst bak i publiken för att jag inte vill att någon pratar med mig. Jag vill inte ens vara med på en sån där "dagens fråga"-grej i tidningen. Och jag har ju alltid sagt att jag inte vill visa foton på mig själv i bloggen till exempel, men vet ni vad, jag skiter i det nu. Orka ha premisser. Jag tycker det är viktigare att framföra budskap som kan hjälpa andra. Så tro inte att jag bara vill ha uppmärksamhet för det är inte det jag är ute efter. /jante

10 kommentarer:

Micke sa...

Denna gång får du skicka en länk på artikeln.

cpmamman sa...

Känner igen mig ordagrant :) Jag hatar att synas. Men när det finns viktiga saker att säga som ingen annan säger så finns det inget val än att sticka ut nunan då och då :D

Spännade. Du länkar va?

Elisabet sa...

ja jag kommer länka :-)
men jag måste också bara påpeka att det var inte jag som kontaktade dem, det var de som kontaktade mig :-)

Magda.nu *En fjärt i rymden sa...

Spännande! Hoppas att vi får se dig! Garbo där ;-)

Elisabet sa...

Haha jag är faktiskt släkt med Garbo nu när du säger det! :-D
Men jag känner på mig att kortet isf kommer vara oändligt fult eftersom de kom tidigare än vad jag hade räknat med och därmed hann jag inte sminka mig och jag har dagen till ära en finne på kinden (jag som aldrig får finnar nu för tiden)... damn
så nu vet ni det.

Camilla sa...

Ska bli kul att få läsa :)
Förresten Kvällsposten ??! Då måste du ju bo här nere i Skåne eller ??

Micke sa...

Dom retucherar bilden. Finne bort.

Anette sa...

Hej Elisabeth,

Jag heter Anette och arbetar på Buzzador. Vi på Buzzador håller på att bygga ut vårt bloggnätverk och vi vill gärna ha dig som BuzzadorBLOG-medlem hos oss på Buzzador!
Som medlem hos oss får du produkter att testa, prata om dem med dina vänner och självklart skriva vad du tycker om dom på din blogg.
Du kan också gå direkt till registreringen:
https://www.buzzador.com/buzzador/index.php?&file=u-regstep1
eller besök vår hemsida www.buzzador.com och läs mer.
Hälsningar
Anette på Buzzador

lalandakid sa...

Det ska bli spännande att se vad det handlar om!

Livet med autism sa...

Vad spännande... Du måste absolut länka! Vi vill ju inte missa något som är så viktigt som ämnet Autism!!!