lördag 26 december 2009

jomen så att det är ju alltid nåt

Ooooh jag såg precis en trevlig sak. Nästa år kommer bli ett bra år. Om allt går som det ska så kommer Amir nämligen vara på kortis varje storhelg nästa år. Och även på Elias och Marias födelsedagar! Och som en bonus på det hela så kommer det inte ens existera såna där jättejobbiga långhelger som alla andra människor tycker är så härliga, ni vet där röda dagar flyter ihop med vanlig helg. Några sådana finns inte nästa år, för röda dagar kommer att infalla på helgerna! Hahaha!

Känns ju nästan som att man kommer klara nästa år galant, och även kommer man kunna ha barnkalas för ungarna och bjuda hit folk, eller åka bort, på storhelgerna. Det är inte dåligt alls! Jag vet att det låter helstört att jag tycker att det är bra att det inte är några långhelger. Hade jag varit en normal förälder med snälla ungar och ett heltidsyrke så hade jag ju svurit över att det inte blir så, men nu är jag ju sånhär. Lite udda liksom. Så för mig är det skitbra.
/hata helger

Sen kan man ju fråga sig varför jag skaffar barn när jag inte vill vara med dem och varför man är så spånig i huvudet så man skaffar fler barn när man har ett som är handikappat och det är jobbigt nog att ta hand om detta. Det finns alltid folk som tänker så, och till er vill jag bara säga fuck you och dessutom så visste vi inte att Amir hade autism när Maria blev till (visserligen av misstag men ändå) så tänk inte ens tanken.
/fientlig

5 kommentarer:

Anonym sa...

jag skrattar ofta när jag läser dina inlägg. Något som jag inte riktigt själv förstår varför. Men jag tror det är din brutala ärlighet som är skön. Jag har kommit på mej själv med att vara grymt nyfiken på vem DU är som skriver. Du kan inte tänka dej att bjuda på en bild? Om du vill va anonym.. en bild på när du var 14 och hade färgat håret grönt? (bara ett exempel) kan man få se dej, mer av dej? Du är så extremt hemlig samtidigt som du ju är så ärlig. Knasig kombination är det! Mvh bloggläsare som oxå får va anonym, har ingen blogg.

Anna-Karin sa...

Vill bara skicka en styrkekram.
Synd att det inte hjälper =(

Kramar från Lucaz mamma

Magda.nu *En fjärt i rymden sa...

Vad skönt för er! Vi som inte har en autistisk familjemedlem kan ju aldrig ens föreställa oss hur det skulle vara men jag är säker på att du gör det bra. Bäst. Och att du och din familj också är välförtjänta av vila från Amir. I familjer med "vanliga" barn är det ju så populärt att säga att varje barn behöver egentid med föräldrarna. Jag tror att dina andra barn kan behöva lite egentid med er de dagar kortis ställer upp. Att även syskonen mår bra av kortisdagarna. Du är inte någon sämre mamma för att du längtar till dem. Du är snarare klok som kan förstå det bästa för alla. Det är inte många som har den egenskapen. Att kunna se helheten.

Nina sa...

Men toppen! Nästa år blir ett bra år, japp!

Jag hatar kanske inte helgerna precis, men jag fattar! Hatade dom förut, även om vi kanske inte har haft det lika tufft. Så jag säger inte att jag förstår er sits, men jag fattar vad du menar! Och du har så in i helskotta rätt att känna så! Utan dåligt samvete!

Kram Nina!

Elisabet sa...

anonym: hmmm vi får se.... Det är ju kanske för att jag är så extremt hemlig som jag kan vara så ärlig, jag vet inte...

Anna-Karin: det hjälper visst! man behöver ju inte känna sig ensam :-)

Magda: jo nog är det så men jag känner mig egoistisk! Jag vet att det är bra för alla inblandade parter att göra på det här viset men i egenskap av mamma så känner jag mig ego! Man SKA inte vilja lämna bort sitt barn, speciellt inte på speciella dagar och helger, man SKA inte vara trött på dem och vilja vara utan dem en enda sekund och man SKA vara en jävla martyrmorsa som offrar allt in i det sista för sitt barn. Och jag är allt utom detta. Jag tänker väldigt, väldigt mycket på mig själv, det är mitt ego som allting bottnar i. Det låter fint när du säger det på det där viset men egentligen handlar allting bara om att jag är ego.

nina: jo jag vet men jag får dåligt samvete ändå och då ställer jag mig i försvarsposition och därför svarar jag på frågor som jag inte ens fått ställda till mig. Bara för att jag får dåligt samvete. För att jag tror att jag är mer ego än de flesta morsor. Jag visar inte allt i bloggen men om ni såg och hörde så skulle ni nog tappa hakan.
*funderar på om jag ska sudda ut ovan skrivna ord men nej jag gör nog inte det*