torsdag 31 december 2009

lite strunt bara

God kväll. Just nu så dricker väl alla champagne i ett celebert sällskap, och som vanligt är det bara jag som ugglar i myskläder hemma i ensamheten. Och som vanligt gör det mig ingenting. Jag är ju inte så förtjust i det här med nyår, jag har fått min beskärda del som räcker och blir över i några decennier. Jag tror till och med att jag ska sova förbi tolvslaget i år.

Jag tänker inte skriva någon sammanfattning över 2009, men jag ville ändå bara skriva några ord för att önska er alla ett gott nytt år.

2009 har för mig varit riktigt pissigt, och med det i åtanke så kan nästa år bara bli bättre. Men samtidigt så har jag, efter alla år, blivit en pessimistisk, negativ och bitter människa och därför känner jag en oro för att nästa år också blir skit. Can´t help it, sådan är jag. Just nu har jag en strukturerad plan för vårt liv, det känns roligt att börja leva efter den nästa år och kunna se ljuset i framtiden. Men eftersom jag är en otursförföljd människa som Gud gillar att jävlas med (säkert ett straff för att jag är en dålig människa eller nåt sånt, men vet ni vad, jag bryr mig inte) så ska man aldrig ropa hej förrän man är över bäcken.

Jag har därför inga som helst förhoppningar. Det enda jag i princip hoppas och ber om är att mina barn ska få ha hälsan och livet i behåll även nästa år. Sen kan det få gå nästan hur som helst, men om något händer dem så vill jag inte vara med längre.

Jag slänger in lite bilder från december också så att det blir färg på bloggen och ett trevligt avslut liksom. Ha en trevlig kväll, så hörs vi nästa år!


Amiren försöker få fart på pulkan


Han blev så himla glad när han upptäckte att han kunde vara självständig i pulkabacken


Elias har rullat en liten snöboll


Av alla julklappar gillade Amir Marias bäst... en "flygplansbil" med fin propeller :-)


Ungarna trivs hos sin morbror


Elias har snott Amirs paket...
(nej det är inte hans egna tofflor)


Jag ger paket till Maria... ja! Det är JAG! Ojdå.
(hon har hela håret fullt med smör och jag har en skum min men det får ni tåla)


Hon tittar misstänksamt på innehållet som är Pingu (hon blev gladare än vad hon ser ut)


En suddig skitbild av paketöppning


Amiren


Marian (och t.o.m katten i hörnet)

6 kommentarer:

Tanten sa...

Vad snygg du är! Och roligt att få se en bild äntligen. Alla dina barn är superfina också! :) Gott nytt år!

Nina sa...

Jag med! Jag menar mysbyxor å ingen skumpa.. (läs min blogg..)

Nåja.. Jag vet inte hur man "tröstar" en pessimist, men jag önskar er iaf ett MYCKET bättre nytt år! Och att det positiva kommer visa sig mycket mer i år än förra året!

Goa bilder! :)

Kram Nina!

Magda.nu *En fjärt i rymden sa...

Hoppas. hoppas att det är ditt år i år! Kanske blir det bättre med utökad plats på kortis? Roligt med lite bilder i bloggen- och vad kul att få se dig! Och din snygga brorsa ;-)

Kram!

//Magda

Elisabet sa...

magda: hahahahha den lille plutten (brorsan alltså) han är bara 20, är du tantsjuk? :-D

hmm. Tack eller vad man ska säga. Jag tyckte att jag var mindre ful i den vinkeln så då tänkte jag att jag kan väl visa upp den då :-D

Jaaaa... hoppas på det bättre går ju alltid. Jag ska iaf _försöka_ få till det!

fru fleggman sa...

Jag hoppas så att det kommer att bli bättre för er, med Amir och allt. Kram, Åsa.

Elisabet sa...

Jag hoppas det blir bättre för er också! kraaaam