onsdag 2 december 2009

men vi glömmer ju inte heller Knutby.

Okej, jag kan nu bara säga två saker som jag redan har vetat men som ingen köper när jag säger det.

1) Man kan inte vara på den säkra sidan bara för att man lämnar sina barn i händerna på kristna människor.
2) Man har rätt att ha olustiga tankar över män som jobbar på förskola.

Läs och njut. Att det hände på en förskola i Jönköping gör inte saken bättre. Brrrrrr.

(ja jag bor i Jönköping alltså, för er som inte visste det, finns ingen mening med att hålla det hemligt längre)

6 kommentarer:

Micke sa...

Det händer överallt :-(

gladmymlan sa...

ahmen på det. men på nåt vis vill man ju tro att en kristen skola ska vara lite mer "helig"...själv jobbar jag inom kyrkan i jönköpingslän med, och herremin je o skapare vad okristet det är när man lyfter på hatten. Det är nog meer empatiska medkännande människor på en statoil mack, än vad det är inom svenska kyrkan:-) tövärr.

kan hända jag tar din brors stäte-ment från fejjs-boken o lägger ut på min blogg, om jag får! såå bra skrivet! kramen

Elisabet sa...

gladmymlan - så du känner också igen det. hmmm ja jag har flera gånger tänkt att skriva om det men jag vet inte, det här med religion är en rätt känslig grej, man kanske trampar på lite ömma tår.

Ja det kan jag inte svara på om du får men jag skulle inte tro det är några problem, möjligtvis läser han här så då kan han ju säga det själv :-) Och tack ska du ha :-)

Sanna sa...

Fy fan...

Magda.nu *En fjärt i rymden sa...

"Läs och njut"

? Förstår inte riktigt vad du menar?

Elisabet sa...

magda: ett dåligt försök till ironi :-p