onsdag 6 januari 2010

eller så kanske det är jag som har varit lite för naiv.

Seriöst alltså, finns det bara idioter på jorden? Vart är alla normala människor? Vart är alla människor som har en iq typ högre än 75? Jag vet inte riktigt jag, men de verkar i alla fall inte finnas någonstans där jag går. Överallt där jag går så finns det ju bara idioter. Och överallt på internet.

Varenda jäkla sida på internet är infekterad med idioter och idiotiska åsikter. Vartenda steg jag tar utanför dörren möts av en idiot. Jag fattar ingenting! Vad har hänt med världen? Jag blir så jävla trött. Jag är skitförbannad just nu. Kan det inte bara uppenbara sig en enda normal människa, en trevlig och rolig människa med vettiga åsikter, då skulle jag bli übertacksam. Och förvånad faktiskt också.

Jag tror att mänskligheten börjar dö ut, och ersättas med några djävulsbesatta zombies/marsmänniskor, för såhär var det inte för fem år sen. Eller var det så, fast jag kunde inte se det?

När blev människorna så jävla dumma i huvudet??? När blev jag helt plötsligt den enda människan med lite hjärna och empati? Och vilken sten har jag dykt upp ifrån?

Sen har dessa människor mage att gå runt och tro att de är så himla bra, med näsan i vädret så tror de att människan, och framför allt de själva, är pricken över i:t och en fantastisk skapelse, att de är superintelligenta och högst i rang och blablabla. Men om jag vore Gud eller nån så skulle jag nog skämmas, skämmas tamejfan och blåsa ut hela universum och börja om från början. Borde kanske vänta på att det snart ska hända.

Nu går jag och lägger mig, och jag ska nog isolera mig från omvärlden ett par dagar, för jag blir ju bara förbannad när jag ser alla puckon, och hör alla korkade kommentarer, sugiga värderingar och bajsiga åsikter.

/har en dålig dag

10 kommentarer:

gladmymlan sa...

oj då ord o inga visor:) jag vet inte...jag tror inte att jag själv är ett pucko.) och inte heller att hela mänskligheten är det, men det beror HELT på vilken dag det är i månaden:))

det finns så mkt att reta upp sig på...så jag försöker att inte göra det. för OM jag hade börjat nysta i eländet hade jag drunknat i ve o förbannelse över varg-jakten, slakteri-skandalerna, inkränkta självbelåtna idioter, pedofiler, lärare,skolsystem, barnmisshandlare,rasister,rika idioter som hellre köper en ny väska för 40 000 än skänker lite pengar till barnhemsbarn i ryssland, cancer, nazister,mördare, våldtäktsmän o våldtäktskvinnor, övermakt,regeringen,mens,snö....and on änd on....:)

så,
jag väljer att blunda.
för det mesta.
sålla mej till gruppen självupptagna individer:)
för att orka överleva..

storkram te dej! o hoppas i morrn blir en bättre dag då nån medmänniska gör något snällt just för dej, så att du faktiskt får upp lite hopp om människan igen:)
natti

Natosh sa...

Haha! Du får ta bilinlägget om jag får ta detta och co-signa en dålig dag! Klockrent och äckligt sant

(Det kom för övrigt från ett kedje-mail så jag antog att det var helt OK att klippa och klistra lite.)

Nina sa...

Såja, lugn å fin nu! Du får gärna utveckla varför du tycker jag är ett pucko...
Sov gott iaf.

Sara sa...

Jag är ju här ju!

Vad har hänt?

Elisabet sa...

natosh: varsågod det får du!

Jadu, jag skulle kunna skriva under på gladmymlans lista jag också.

Jag är en såndär jävla mes med en trevlighetsmask som hela tiden går runt och flinar, håller med, håller om och accepterar och tar skit. Allt för att undvika konflikter. Och då emellanåt så svämmar det över när jag märker att världen är skit och att människor inte är värda att hållas om. Det som just nu stör mig så förbannat är:
könsmaktsordningen
kulturer
religioner
vissa relationer
indiska bröllop
Och ja det var väl det värsta men det räcker och blir över.
Jag läser just nu en delkurs som heter "media, brott & moralpanik" och där ingår liksom att man ska läsa MÄNGDER av debattinlägg, bloggar, artiklar och sånt och det är inte klokt hur mycket vrickade åsikter man stöter på. Igår gjorde jag det hela dagen, och tillsammans med ovan nämnda saker så urartade det i ett kaos i min hjärna. Och det värsta är att jag måste fortsätta idag och kaoset har ännu inte lagt sig så jag vet inte hur det här kommer sluta. aaaaahhhhhhhh



Nina: jag tycker inte du är ett pucko. Det vet du väl. :-)

Johanna M sa...

Jag förstår den känslan, jag får också den ibland, och oftast när jag varit i kontakt med media.

Har inte suttit så mycket vid datorn under julledigheten, så nu sitter jag här första dagen på jobbet och läse ikapp mig på din blogg. Dina inlägg är så underbara och träffsäkra.

Elisabet sa...

Tack Johanna! :-)

Nina sa...

Pjhu! Skönt! Blev lite orolig där ett tag...

Fattar vad du menar. Man orkar inte ta in hur mycket skit som helst!

Men det är kanske bra om du försöker hinna läsa några trevliga bloggar oxå, mellan, lixom...?

...eller så är det skönt att du får vräka ur dig ibland, det behöver man ju oxå! :)

Kram Nina!

Elisabet sa...

Jag läser trevliga bloggar också! Men tyvärr är det just nu så att bara en massa skit överväger. usch.

whatthefuckdotcom sa...

Kunde inte ha sagt det bättre själv :) Tummen upp!