torsdag 7 januari 2010

favoritbloggs!

Jag känner att jag är en jävla gnällmänniska just nu, och det finns så himla mycket jag skulle vilja spy ut i bloggen, för jag är på ett så fruktansvärt eländigt, dåligt humör. Urk, kan inte tänka något positivt om någonting. Och jag vill som sagt var kräkas ut allting här som en enda äcklig sörja som ni sedan får äran att klampa runt i. Och helt ärligt så är det nog inte så trevligt, så jag gör inte det. Jag ska försöka hindra mina impulser att kräkas på er.

Istället ska jag haka på veckans bloggämne hos Anna igen och tipsa om några fina bloggar. För det är det som är veckans bloggämne. Man ska tipsa om fina bloggar.

Jag känner rent impulsivt att jag vill tipsa om Lady Dahmer, men det gör väl alla så då avstår jag. Jag följer en hel drös med bloggar och nästan allihop kan ni hitta på min bloglovin eller under min Blogger-profil. Här kommer dock några av favoriterna:

Ketchupmamman: Kan ju bara säga att hon behövs! Så fort jag läser något av Karins inlägg så skrattar jag så att jag får ont i magen. Hon är lätt den roligaste on the net. Fyndig igenkänningskomik och dessutom är hon smart och genusmedveten och jag gillar när hon smyger in det i alla humoristiska inlägg. Har du inte upptäckt ketchupmamman så är det på tiden!

lalandakid: Ni som läst min blogg tidigare känner säkert till henne. Denna kvinna är min största mamma-förebild, hon inspirerar något grymt och genom hennes liv och gärningar så ger hon andra föräldrar till funktionshindrade barn styrka. Om man ger sig på hennes blogg så rekommenderar jag att man läser hela från början till slut. Hennes dotter är autistisk och utvecklingsstörd och bor numera på ett boende, men lalanda kämpar på i vått och torrt för hennes rättigheter till ett värdigt liv. Och kvinnan kan skriva, herregud! Sen är hon ju journalist också, vilket märks.

Spiderchick: Jag har precis upptäckt hennes blogg, som innehåller många, korta inlägg. Vilket är helt tvärtemot min blogg, höhö. Jag tycker dock att kortheten verkligen inte spelar någon roll eftersom hon i bara ett par rader lyckas klämma in sån enorm humor. Spiderchick är också mamma till en liten bebis men hennes blogg är knappast en ordinär mammablogg. Den är bara kul helt enkelt, så vansinnigt kul!

Natosh: Grymt rolig och smart kvinna vars blogg är alldeles för okänd! Det är en skandal att bloggar av denna typ inte är större! Inläggen är blandat roliga, korta, längre, allvarliga, tramsiga och underfundiga. Helt i min smak, omväxling förnöjer. En röd tråd är dock att hon alltid är så cool. Designen är också häftig, och det brukar jag ju visserligen aldrig bry mig om, men nog är det trevligt för ögonen med en fin design ibland också.

Äjj-Käjj/min lilla värld: Åhh denna kvinnan är så cool så jag skulle vilja träffa henne i verkligheten. Det som jag tycker är allra roligast med hennes blogg är att hon är gift med en blatte och det är ju jag också, så jag känner verkligen igen majoriteten av det som hon beskriver om "ingifta släkten". För det mesta så skrattar jag ihjäl mig åt hennes inlägg och samtidigt så verkar hon vara så himla go och trevlig person och då vill man liksom vara där på hennes blogg och mysa bara därför. Läääääs!

Den starkaste stjärnan: Jag har tipsat om hennes blogg och skrivit om henne förut, men jag får nog aldrig nog av att göra det. Sofie, hennes blogg och hennes liv har gjort större intryck på mig än någon annan. Hon skriver så starkt och så känslosamt så att det gör ont i hjärtat när man läser. Bloggen handlar mestadels om hennes son Victor, som gick bort i cancer, när han var endast 19 månader gammal. Jag har gråtit så många tårar över denna blogg, och jag kan ju lätt säga att man lär sig ett och annat, och får ett annat perspektiv på livet när man väl har börjat läsa där. Det finns inga ord, mer än att jag rekommenderar den starkt.

Ja, alltså, jag skulle vilja rekommendera så många fler men jag hinner liksom inte. Som sagt, kolla under min profil eller på min bloglovin så hittar ni många, många guldkorn, om ni nu är ute efter det vill säga.

Ni andra sitter möjligtvis inte själva och håller på några bloggfavoriter som vi andra kanske inte har fått se?

6 kommentarer:

Nina sa...

Vad skoj med lite bloggtips! Tack! :) Lalandakid har jag varit på för länge sen. Kul att jag hittade den igen. Tyvärr lyckas jag inte spara den i min blogglista :(

Hoppas du mår bättre snart!
Kramar om!
Nina

sara sa...

http://www.kycklingar.blogspot.com/

Magda.nu *En fjärt i rymden sa...

Äjj-Käjj är en av mina favoriter. Och Flygvärdinnan så glamourös...

Ketchupmamman har jag förstått är populär men jag har bara läst sporadiskt. LadyD och jag är motpoler och jag uppskattar inte hennes idéer särskilt ofta.

Elisabet sa...

Jag tycker det låter så roligt när du säger att du och LD är motpoler för det verkar ju inte så på "ytan"! Fast kanske på vissa plan nu när du säger det... Jag håller inte med henne i allting heller, en del saker tänker jag lite "va, vafaaaan säger hon nu??" men jag tycker hon är grym när hon står så stenhårt för vad hon säger och hon kan konsten att uttrycka det.

Natosh sa...

Åh nu blev jag skenerad! (Så generad att jag trodde generad stavades "skenerad" och det var så roligt att jag låter det vara kvar)

Elisabet sa...

Hahah!