torsdag 21 januari 2010

hej 2004 jag har saknat dig

Jag fattar inte varför jag inte har tänkt på att man kan ju ha öronproppar. Varför varför varför har jag inte tänkt på det? I fem år så har jag gått runt i ett ständigt skrik och så finns det öronproppar till salu utan att jag har köpt det. Och jag har ju till och med blivit tipsad om det, men precis som med allt annat som folk säger till mig så skriver jag det på en liten post-it i min hjärna och lägger i ett hörn bland alla andra "måste fixa"-grejer där inne och sen glömmer jag bort det.

Men nu kom jag på det. Åh herregud det måste ju vara en mamma som uppfann dem (nej, inte en pappa, för de har en förmåga att bara kunna stänga av öronen närhelst de önskar). Ni som inte har börjat använda öronproppar - gör det. Man känner sig som en helt ny människa.

Bara tipsar dårå.

4 kommentarer:

Micke sa...

Använd www.toodledoo.com som startsida i Firefox. Det är en jätte enkel funktion där man kan göra "att göra"-listor. Jag har börjat använda det, och får plötsligt en massa gjort. Och vet vad jag har att göra.

Läs även boken Få det gjort - Svart bälte i vardagseffektivitet av David Allen. Så slipper du vänta 5 år på saker.

Natosh sa...

Var försiktig med att somna med dem i öronen bara! En gång fick jag knappt ut dom och sedan gjorde det ont. Men jag tänkte att om jag fått nedsatt hörsel på köpet så är det ju bara bra!

Elisabet sa...

Toodledoo ska kollas in. Jag har egentligen inga problem med att komma ihåg saker, tvärtom så går jag runt och tänker på det hela tiden typ "jag måste göra det jag måste göra den" men det slutar med att jag blir för stressad så jag inte gör nånting istället.

Natosh : hahahah, jag tycker visserligen det vore skönt att råka somna med dem, då slipper man höra barnskrik på natten och dessutom makens snarkningar. Nedsatt hörsel gör mig inget heller. :-D

lalandakid sa...

Jag har använt öronproppar till och från i...tio år!
Och har sovit med dem också, det måste inte göra ont och de ska gå att ta ut lätt, annars är det kanske fel storlek?

Nu låter detta kanske något äckligt men: vad som också kan hända är att man råkar trycka in prppparna för långt så man trycker in öronvaxet så att man får lock för öronen. Men det är lätt fixat, man gör bara rent öronen ordentligt före och eventuellt efter så är det inga problem.

Och jag måste även tillägga att jag aldrig har missat att något barn vaknat trots öronproppar.