onsdag 13 januari 2010

ooops

En tanke slog mig. Tänk om vår LSS-handläggare läser min blogg och drar tillbaka våra insatser bara för att hon tycker att vi inte har behov av dem längre. Eller tänk om Försäkringskassan läser och minskar vårt vårdbidrag eftersom det verkar som att vi inte har så mycket merarbete. Det är möjligt att de hittar bloggen. Den är faktiskt ganska "synlig".

I så fall. Snälla snälla LSS-handläggare. Jag hoppas att du förstår att jag inte skriver allting i bloggen. Vi har ju pratat om det här och jag ljuger inte för dig.
Och snälla Försäkringskassan. Jag vet att ni väldigt gärna vill spara pengar. Men trots att Amir kan följa enkla instruktioner och inte sover lika struligt längre så uppenbarar sig alltid andra svårigheter. Till exempel så har han blivit väldigt stor men man måste fortfarande bära på honom och lyfta honom mycket, och jag får ont i ryggen. Och matsituationerna är inte alls roliga. Så snälla minska inte vårt vårdbidrag. Det är redan underbetalt om man jämför med minimilönen för en personlig assistent.

Tack på förhand.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Elisabeth. Tror inte du behöver vara orolig, alla som läser din blogg måste se det orimliga med ev. indragning av bidrag. Även LSS-handläggare. Det vore ju absurt om så skedde.

Ang. autism: Min granne har autism och hans mamma beättade att hon har märkt att han inte glömmer NÅNTING. Han har minnen från när han var bara ett år gammal, han är vuxen nu. Intressant, men det blir många intryck för hjärnan att sortera...
MVH/Mari